درگذشت بانویی آزاده

0 525

درگذشت بانوی آزاده سرکار خانم ناهید وحدت شعار، حق جوی حقیقت طلبی که با پژوهش های مستمر به حقیقت رسید و از بهائیت دست کشید و به اسلام مشرف شد، در ۲۶ اردیبهشت، موجب تأثر گردید.
او با اینکه دختر رئیس محفل بهائیان گنبد و از مکانتی برخوردار بود، تعصب خود را به حقیقت جویی تبدیل کرد و با پژوهش هایی که انجام داد از آن کیش برید و روی گردانی خانواده و نزدیکان و دوستان خود را به جان خرید، زخم زبا نها و بدزبانی ها را از آنان شنید و دم نزد و با هزار مشکل مختلف آنان که سوءاستفاده نموده و حقیقت را وارونه جلوه دهند با شجاعت روبه رو شد و بطلان آن کیش را برملا گفت. این جمله او مشهور شد که گفت: «شما بین دو خانواده نتوانستید صلح برقرار کنید، چطور می خواهید در سطح دنیا صلح برقرار نمایید؟! » ]اشاره به جنگ وجدال های بهاءالله با برادرش ازل و عبدالبهاء با برادرش محمدعلی و طردهای شوقی اعضای خانواده خود را.
مرحومه سرکارخانم ناهید وحدت شعار چون حقیقت رایافت، آن را پذیرفت و بهائیت را ترک کرد؛سپس با عزمی استوار و تلاشی بسیار، با وجود محدودیت های گوناگون که داشت تمام توان خود را در طبق اخلاص گذاشت تا دیگران را نیز با آن گنج حقیقی که یافته بود، آشنا کند. ایشان در این راه نه تنها بدرفتار یها و بدزبانی های دور و نزدیک را تحمل کرد، بلکه سعی و کوشش برای بیدار کردن دیگران را به تن آسائی و راحت طلبی مقدم داشت.
بهائی شناسی چند سال قبل توفیق انجام مصاحبه ای با ایشان را داشت که در آن مصاحبه ایشان حقایق زیادی را از درون جامعه بهائی منعکس کرد.
—————————————————————————————————————-
1 – مصاحبه با خانم وحدت شعار، فصلنامه بهائی شناسی، شماره 11 : پاییز 98، ص 30 – 55.
http://bahaimag.com/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − هفت =