افزایش فعالیت‌ بهائیت در امارات متحده عربی

0 147

تشکیلات بهائیت مدتی است با توجه‌ به برخی شرائط و ظرفیت‌های کشورهای عربی حوزه خلیج‌ فارس و روابط خاص و متغیر آنها با ایران، توجه ویژه‌ای را به این منطقه نشان می‌دهد.

نگاهی به سایت بهائیان در امارات نشان می‌دهد که آنها برنامه‌های متعددی در این کشور اجرا کرده و به بهانه‌های مختلف تحت عناوینی همچون «اتحاد، هم‌زیستی و صلح»، «خدمات اجتماعی»، «عبادت و خدمت»، «زندگی، خانواده و فرزندان»، «جوانان و نقش آنها در ساختن جامعه»، «گفتگوهای جامعه»، «وحدت ادیان»، «محیط‌زیست» و… طرح‌هائی را در این کشور اجرا می‌کند.

تشکیلات بهائی در گزارش فعالیت‌های ۲۰۲۳ آشکارا از توجه به کشورهای عربی سخن گفته، فرهنگ و سنت‌های این کشورها را با هدف یافتن روزنه نفوذ مورد بررسی قرار داده است.

از سوی دیگر کشورهای عربی هم تمایل خویش را به ارتباط با بهائیت نشان داده که از باب نمونه می‌توان به دعوت نمایندگان بهائی در جلسات متعدد در کشور امارات و بحرین اشاره کرد و رفت‌ و آمدهای مشکوک سران بهائی را در کویت و عمان و عراق را مورد توجه قرار داد.

آنچه که بهائیت در این کشورها مورد هدف قرار داده خانواده، کودکان، جوانان و بانوان هستند. البته نباید از تمایل و تلاش بهائیت برای نفوذ و ارتباط در ارکان حکومتی کشورهای عربی نیز غافل شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + هشت =