برگزاری سمینار مشترک دفتر تشکیلات بهائی و شهرداری استکهلم با موضوع «غلبه بر نژادپرستی» در سوئد

0 326

خبرنامه تشکیلات بهائی BWNS چهارده مهر از برگزاری سمیناری مشترک توسط دفتر تشکیلات بهائی و شهرداری استکهلم با موضوع «غلبه بر نژادپرستی: تقویت انسجام اجتماعی در اقشار مردمی در سوئد» خبر داد.

خبرگزاری فوق این نشست را بخشی از تلاش های مستمر دفتر بروکسل و بهائیان سوئد برای مشارکت در گفتمان انسجام اجتماعی با مقامات دولتی اعلام کرد.

این خبرگزاری افزود: بحث‌ها در پایتخت سوئد نه تنها به نقش سیاست‌گذاری در پرداختن به نژادپرستی می‌پردازد، بلکه بینش‌های نوظهور از تلاش‌های جامعه‌سازی بهائی را که اصول معنوی، مانند یگانگی انسانیت را در مسائل و چالش‌های جامعه به کار می‌برد، مورد بررسی قرار می‌دهد.

راشل بیانی نماینده تشکیلات بهائی در جلسه فوق مطالبی را درباره نژادپرستی،تعصب و اقدامات قانونی و ملی اظهار داشت.

نوگل رهبین (عضو دفتر امور خارجی بهائیان سوئد) درباره ابتکارات جامعه سازی بهائیان در مورد از بین بردن شکاف های اجتماعی در استکهلم سخنانی را بیان کرد.
جالب است در حالی بهاییت از مبارزه با نژاد پرستی حرف می زند که عبدالبها ، سیاهان آفریقایی را گوساله های در لباس انسان معرفی کرده و بدترین اهانت‌ها را به ترکها و نیز نژاد ایرانیان می کند و شوقی آفندی هم همان رویکردهای نژاد پرستانه را داشته است .
رهبر اصلی بهاییت یعنی بهاالله در کتاب لوح‌ابن الذئب خطاب به یکی از علمای والامقام اصفهان از وی به عنوان « گرگ زاده » نام می برد.

به نظر می رسد جلسه فوق در راستای اجرای نقشه 25 ساله بیت العدل در مورد پیشبرد طرح جامعه سازی بهائی و مشارکت با دولت ها در طرح های مختلف برگزار شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + 1 =