در باره بیانیه معصومی تهرانى

0 558

یکی ازدوستان به نام مهاجرانى که مطلب ایرانى را خوانده بود خواست که آن مطلب و مطلبی که برایم فرستاده هم برای سایت آقاى نوریزاد بفرستم و هم براى بهائی پژوهى ارسال کنم . 

در باره بیانیه عبدالحمید معصومی تهرانى 

طى چند روز گذشته رسانه هاى بهائی خبری رامنتشر کردند مبنی بر اینکه چند تن از فعالان بهائی ایران ملاقاتى داشته اند با یک روحانى به نام عبدالحمید معصومی تهرانی که او را ” آیة الله” نامیدند و براى او از قتل عطاء الله رضوانی سخن گفته و ایشان هم بیانیه اى صادر نموده که در آن از حقوق بهائیان دفاع کرده است. 

این بیانیه همان روز بلافاصله تحت عنوان” انتقاد یک روحانی شیعه در ایران از نحوه برخورد با بهاییان” در سایت رادیو بی بی سی با عکس و تفصیلات منتشر گردید و سپس در همان روز پنجشنبه ,در رسانه هاى زنجیره اى خارجی مثل گویا و روزآنلاین و بالاترین و هرانا و… انعکاس وسیعى داده شد. 

 

بنده که اسم این بزرگوار را براى اولین بار در سایت جناب نوری زاد بخاطر مقاله ” بوسه بر پای یک کودک بهائی” شنیده بودم کنجکاو شدم ببینم ایشان کیست. به فضاى مجازی مراجعه کردم و دیدم این روحانى سایتى دارد که توسط ادمین اداره می شود و نه تلفن و نه ایمیل و نه ادرسی دارد و فقط از طریق مدیر سایتش باید با ایشان تماس گرفت. چند مقاله خیلى معمولى و بعضا قابل تامل از ایشان روی سایت بود از جمله مقاله اش در دفاع از نوری زاد و بیانیه اخیرش که روز ٥ شنبه منتشر کرده و بلا فاصله هم خوراک بی بی سی و گویا و روز و بالاترین و…شده بود. 

 

بیانیه اش را که خواندم احساس کردم این بزرگوار هم خوراک تبلیغی غوغا سالاری فعالان بهائی و حیفا نشینان شده و بدون اطلاع از تحلیل ها و تحقیق پیرامون حادثه ها، احساساتش بر انگیخته شده و مطالبی را قلمی کرده است. 

شگفتى ام از این جناب آیة الله وقتی بیشتر شد که دیدم در افتخاراتش که در سایت ها نوشته اند اعتقادش به عدم تحریف کتب آسمانى قبل و ” خوشنویسی و تذهیب و نگارگری تورات و انجیل موجود و اهداء آن از به امریکا ذکر شده است! 

بگذریم …در بیانیه ایشان که هم در سایت ایشان بود و هم در سایت های فوق الذکر امده بود مطالب اشتباه و انحرافى کم نبود و اعترافش به عدم اطلاع از بهائیت مانع نشده بود که از اظهار نظر پیرامون آن و نیز بحث هاى دین پژوهی خود دارى کند وچنین عباراتى را افاضه فرموده بودند: 

 

” بنده از افکار و عقاید آیین بهائیت اطلاع دقیقی ندارم؛ اما بحث بر سر حق و ناحق بودن یا ضاله و هادی بودن ادیان یک بحث مطول است که اساسا هیچ نتیجه‌ای در طول تاریخ نداشته و تنها منجر به هم‌نوع‌کشی شده است”! 

 

اعتراف به” عدم اطلاع دقیق از افکار و عقاید بهائیت” اعتراف خوبى بود ولى اظهار نظر بعدیش در مورد اینکه بحث حقانیت و عدم حقانیت ادیان هیچ نتیجه اى در تاریخ نداشته و تنها منجر به هنموع کشی شده است، بسیار سبک، غیر فنی و غیر تحقیقی است. تمام مسلمانان اروپا و اصلا خود ایرانیان با این بحث و تحقیق و گفتگوها مسلمان شده اند. مسلمانان شبه قاره،مسلمانان آسیای جنوب شرقی مثل اندونزی و مالزی و تایلند و … از طریق همین شیوه ها متوجه حقانیت اسلام شده و به آن ایمان آورده اند. اگر قرار بود بحث در مورد حقانیت دین نتیجه اى نداشته باشد اصلا چرا خداوند پیامبران را فرستاد ؟! اصلا اگر بحث فایده اى ندارد و به آدم کشی می انجامد چرا ایشان روحانى شد ؟! عبا و عمامه و آن محاسن ایشان برای چیست وقتی بحث دینی به آدم کشی منجر می شود؟! اگر ایشان همان شغل تخصصی که در آن مهارت داشتند یعنى هنر خطاطى می پرداختند بهتر نبود؟! کدام تاریخ را خوانده اند که اظهار نظر فرموده اند همیشه و همه زمانها و برهه ها بحث در حقانیت یک فکر به قتل انجامیده است؟! 

البته نمونه هائی بوده که بحث هاى میان انسانها به خشونت انجامیده ولی منحصر به بحث هاى دینی نبوده بلکه در موضوعاتى مثل قدرت طلبی و منافع اقتصادی واستیلاجوئی قبیلگی و کشورگشائی و… هم بوده و اصولا انسانها به لحاظ حاکمیت دادن به عقل یا هواى نفس همیشه دو راه ( روش عقلانى و روش جاهلانه و شیطانى)داشته اند.گاهى این و گاهى آن را در پیش می گرفته اند و امروز هم همین است که می بینیم برای حمله به یک کشور بهانه اى جور می کنند و اقدام می کنند و به سخن هیچ خردمندی هم وقعی نمی نهند… 

 

سایر ادعاهای جناب معصومی ، بیشتر انسان را از میزان بهره دانشی ایشان شگفت زده می کند. ایمیلی به مدیر سایتش زدم و تقاضا کردم راه تماسی از ایشان به بنده لطف کنند تا حضورا یا از طریق ایمیل اطلاعاتی در مورد تحریف کتب آسمانى قبل ، آئین بهائی و قتل مشکوک رضوانى و موج سواری تشکیلات بهائیت که این امور را هراز چندگاهى از طریق افرادی مثل ایشان که به اعتراف خودشان اطلاع دقیقی از نقشه هاى تشکیلات بهائیت ندارند در بوق هاى رسانه اى معلوم الحال جار می زنند، ارائه کنم.تا کنون از ایشان خبری نشده و هنوز منتظرم ببینم از سوی مدیر سایت حضرت آیة الله معصومی تهرانی خبری می شود یا نه؟! 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × سه =