اگر دل دلیل است آورده ایم!

58

پرسش

اگر دل دلیل است آورده ایم!

پاسخ نخست

قیصر امین پور میگه «اگر دل دلیل است آورده ایم»
و من شیفته این استدلال محکم و شاعرانه ام.
برای خیلی از باورها، قلب میتونه با شجاعت بایسته و بگه من کافی ام!
من برای این که مطمئن بشم مادرم من رو دوست داره، هر روز ازش امضا و تعهد نمی گیرم… کسایی مثل یاسر و سمیه با ندای قلبشون ایمان آوردن؛ اونها برای اثبات این باور هیچ جایی رو امضا نکردن و حتی پای دین و باورشون جونشون رو هم دادن!
اما یه سری از فرقه ها با این که ادعا میکنن همه چی به دله، در عمل با سیستم تشکیلاتی و ثبت نام و فرم پر کردن جلو میرن و بدون کسب تایید اونا، شما اجازه ورود به محافلشون رو نخواهید داشت! جالبه که ۱۲۴ هزار تا پیامبر اومدن و رفتن و مردم خیلی راحت با گفتن «لا اله الا الله» به آیینشون دراومدن. حالا اگه رهبرای بهائی، ادعا دارن چیزی که تبلیغ می کنن یه دینه و برای ورود به دینشون، باید مراحل ثبت نام و پر کردن فرم و دریافت تأییدیه (1) طی بشه، به راستی نباید به این ادعا شک کرد؟! آیا این مسلک بیشتر به یک سازمان زیرزمینی شبیه نیست تا یک آیین آسمانی؟

پاورقی:
پذیرش ایمان یک بهائی و ورود به تشکیلات و جامعه بهائی تنها با عبور از فرآیند تسجیل کتبی و ثبت در دفاتر بهائی امکانپذیر است. به عنوان نمونه به دو مدرک از نظرات رهبران بهائی در مورد تسجیل اشاره می کنیم:
1-کتاب توقیعات مبارکه (1927 – 1939)، تالیف: شوقی افندی، صفحه 228
«تاخير و تهاون و تراخي را دقيقه اي جائز ندانند و در اظهار عقيده و ثبت اسماء خويش در سجل محافل روحانيه مسامحه ننمايند و غفلت نورزند. و هم چنين بايد امناي محافل روحانيه (بهائی) كه حافظ و حارس جامعه اند نفوس سليمه مخلصه مومنه را از مدعيان محبت و انفس شريره مفسده مغرضه تميز دهند و به كمال فطانت و متانت و استغنا سلوك نمايند و ذيل پاك امرالله را از مارب نوهوسان و كيد مفسدان و مشتهيات اهل طمع و عدوان ملوث و مغبر نسازند و نتيجه احصائيه را بعد از تدقيق و اكمال در پاكتي نهاده مختوما به عنوان امناي محفل مركزي به طهران ارسال دارند و نسخه اي از آن در سجل محفل ملّی (آن کشور) ثبت و حفظ نمایند.»
2-کتاب گوهر یکتا، روحیه ماکسول (همسر شوقی افندی)، ایادی امرالله ص 336
«… نیز فرمودند که با تسجیل ایمان خود را آشکار ساختند و بشرف قبول امر مبارک مشرف شدند و در ظلّ امر بهاءالله وارد گشتند و امرالله را حامی و ناصرند و در صف مجاهدین واقف و قائم در این دوران که برای هر مطلبی شعاری دارند خوب است. این طرز بیان مبارک را کاملا بخاطر آوریم هرگز بخاطر ندارم که چنین اقدام عظیمی را که اقبال بظهور حضرت بهاءالله باشد از مقام منیع خود پائین آورده باشند و بفرمایند اوراق تسجیلی را امضا کردند.»

نظرات بسته شده است.