شب هاي پُر قدر

0 202

و تو چه مي داني كه شب هاي قدر چيست(و ما ادريك ما ليلة القدر

شبي كه از هزار ماه برتر است، شبي كه فرشتگان و روح در آن شب به اذن پروردگار، با همه امور بر آن موجود قدسي زميني(يعني حجت خدا)فرود مي آيند و تقدير ها را بر او عرضه مي نمايند؛ شبي سراسر سلامت و امنيت تا طلوع بامدادان.
اين شب نوراني در ماه مبارك رمضان است؛ كدام شب؟ مشخصاً در يكي از شب هاي نوزده،بيست و يك و بيست و سه. جالب است كه اين سه شب،نام بردار شده است به وجود سيد الوصيين،اميرالمومنين علي عليه السلام: شب ضربت خوردن در محراب،شب شهادت و شب عزا و غربت خاندان وحي. اين يعني پيوند ليلة القدر با مقام شامخ امامت.

شبي كه ارزش و قدرش ناشناخته است چنان كه ارزش مقام امام هم ناشناخته است. اين شب را بايد احيا گرفت؛ بايد بيدار بود و خود را با معنويت اين شب زنده نمود؛بايد بهترين چيزها را از خدا خواست تا خداوند اجابت فرمايد و در تقدير امسال قرار دهد.چيست آن بهترين و مهم ترين خواسته ما؟ سوال ندارد! بهترين و والاترين خواسته ما تعجيل در ظهور موعود جهاني است كه با آمدنش جهان به روشني و نور و عدالت خواهد رسيد.پس زنده بداريم اين شب ها را ؛ و لحظه اي را در ساعاتش از دعا غافل نمانيم و بخوانيم:اللهم عجّل لوليّك الفرج…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + هجده =