تقدیر سفارت اسرائیل در اسپانیا از رهبران بهائیت

0 897

سایت محفل ملی تعداد اندک بهائیان اسپانیا با آب و تاب فراوان از خبر دیدار نمایندگان بهائیان اسپانیا با مقامات سفارت اسرائیل در مادرید بمناسبت صدمین سال فوت عباس افندی ( عباس عبدالبها دومین رهبر بهائیت ) خبر داده است .
در این گردهمایی، دو دیپلمات سیاسی اسرائیل ، خانم نوآ حکیم، سخنگو و خانم لورا گارسیا، هماهنگ کننده دیپلوماسی عمومی سفارت اسرائیل با دو نفر نمایندگان جامعه بهائیان اسرائیل شامل خانم کلاریسا نیوا، مدیر دفتر روابط امورعمومی جامعه بهائیان وخانم نوریا وحدت حضور داشتند.
خانم کلاریسا نیوا خطاب به سخنگوی سفارت در باره مراسم مختلفی که در چندماه گذشته توسط بهائیان در اسپانیا برگزار شده به طور مختصر توضیح داد. وی ضمن یادآوری 40 سال حضور عبدالبها دراسرائیل به مراسم اخیر که در حیفا برگزار شد اشاره کرد؛ که در آن پیام های ویژه رئیس جمهور اسرائیل!!ونخست وزیر!!درحضور بعضی دیپلمات‌ها و نمایندگان سایرجوامع مذهبی ایراد شده بود .رئیس جمهوررژیم اسرائیل در پیام ویدئوئی اش گفته بود: «در این صدمین سال رحلت او، یاد حضرت عبدالبهاء بر همه ما خجسته باد و حکمت تعالیم او آرامش و الهام بخشی به جهانی که نیازمند شفا و کمک به نزدیک شدن بشریت است می باشد و چشم انداز وحدت و صلح است ؟؟!!». بعلاوه حضور شهردار حیفادر آن مراسم که در سخنان خود نه تنها پیوند تاریخی شهر با عبدالبهاء بلکه میراث ماندگار فعلی راکه او در سرزمین مقدس و جهان به جا گذاشت، برجسته کرد.
سخنگوی سفارت اسرائیل بر آمادگی سفارت برای همکاری؟!!با جامعه بهائیان اسپانیا در امور فرهنگی و اجتماعی خبر داد.
نمایندگان بهائیان اسپانیا هم کتابی شامل عکسهای اماکن بهائی در حیفا و عکا ( مقبره باب و مقبره میرزا حسینعلی بها به عنوان قبله بهائیان )و کتابی تحت عنوان ” عبدالبها معمار عصر نوین “به دیپلماتهای اسرائیلی اهدا کردند!!.
آیا دیپلمات های سیاسی اسرائیل از باورهای درونی و رفتاری جناب عبدالبهاء در زمان حیات وی آگاهی دارند؟ این ساختمان سازی ها و معماری ها با نظارت مشاورین قاره ای بهائیت در خاک غصب شده فلسطین ، آیا چیزی جز رونق بخشی به رو نمای دینی بهائیت و انحراف افکار عمومی به دین سازی است؟
میرزا علی محمد باب اولین رهبر بهائیت، همان کسی است که عبدالبهاء وی را در کتاب مکاتیب چنین توصیف می نماید: «در یوم ظهور حضرت اعلی، منطوق بیان ، ضرب اعناق و حرق کتب و اوراق و هدم بقاع و قتل عام الا من آمن و صدق بود».(1) حال یونسکو می بایست پاسخ این سؤال را به اذهان عمومی جوامع بشری بدهد: «باب چه خدمت بشر دوستانه ای در طول عمر خود انجام داده که امروز مقبره او باید یک میراث جهانی اعلام شود؟»
اگر امروز اسرائیل امید دارد تعالیم بهاءالله که در ویترین رسانه ای پسرش، عبدالبهاء، قرار است دستاوردی برای صلح داشته باشد، بهتر است بپرسیم کدام صلح؟ صلح سران اسرائیل و بهائیت و جوامع فریفته شده؟ یا صلح احترام به حقوق همه انسان ها و بشریت بویژه فلسطینیان آواره شده ؟ آیا سزاوارتر نیست در اجرای این برنامه صلح، حقوق مردم فلسطین به آنها بازگردانده شود؟
ماجرا چیست که شخصیت های اسرائیل این چنین پیگیر پیشرفت برنامه های بهائیت شده اند؟ در حالیکه تبلیغ بهائیت در اسرائیل ممنوع است چگونه است که از رئیس جمهور تا مقامات سیاسی اسرائیل و شهردار حیفا بمناسبت صدمین سال فوت عباس افندی ملقب به عبدالبها ، از وی به عنوان پیامبر صلح و الگوی بشریت یاد می کنند ولی اگر بهاییان یک یهودی اسراییلی را بهائی نمایند به عنوان عمل مجرمانه طبق قوانین اسرائیل برخورد میشود !(2)
بهائیان، نه تنها حق فعالیت و تبلیغ در فلسطین اشغالی را ندارند، بلکه محدودیت رفت و آمد به آنجا را هم دارند. بهائیان نمی‌توانند هر موقع که خواستند به اسرائیل سفر کنند و هر اندازه که خواستند، بمانند بلکه بر اساس توافق‌نامه‌ای که با رژیم اسرائیل دارند باید رفت‌و‌آمد و جمعیتشان در فلسطین اشغالی کنترل شده باشد و از یک حدنصابی بالاتر نرود و اگر فردی بدون اجازه از بیت‌العدل به فلسطین اشغالی سفر کند از بهائیت طرد می‌شود و دیگر حق گفتگو و دیدار با خانواده‌اش را هم ندارد. بهائیان هیچ حقی از آب و خاکی که همه‌ی مقدساتشان را در آن به خاک سپرده‌اند، ندارند ولی مقر تشکیلات اداری بهائیت در بندر حیفا هیچ مشکلی ندارد .(3)
جای بسی شگفتی است که دولت اسرائیل تبلیغ بهائیت را در آنجا ممنوع ساخته (!!) اما شهردار حیفا اجازه حضور در جامعه بهائیان را پیدا می کند؟!
آیا جامعه بهائیت اسپانیا، هنوز مدعی است که «بهائیت در سیاست دخالت نمی کند»؟ ملاقات با حضور مقامات سیاسی در سفارت اسرائیل (نوآ حکیم و لوراگارسیا) ، چگونه با پایبندی به تعالیم بهائیت جمع بسته می شود ؟
آیا این ارتباطات نشانی از لایه های پنهان این سخن روحیه ماکسول همسر آمریکائی شوقی افندی نیست که گفته بود :”اسرائیل و بهائیت همچون حلقه های های یک زنجیر هستند” (4)

پی نوشت ها:
1)عبدالبهاء، مکاتیب، ج 2 ص 266
2) توقيعات مباركه شوقی ، سال 102 تا 109 ص 41 و توقيعات مباركه جلد سوم صفحه 295.
https://www.aparat.com/v/tFRbf 3)
4) مجله اخبار امری ، شماره دیماه 1340 شمسی


پاورقی:

برای مطالعه بیشتر به متن انگلیسی این خبر مراجعه کنید.

منبع خبر :
https://bahai.es/noticias

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − ده =