کتاب ع ع – مجموعه مقالات پیرامون عیاس افندی ( عبدالبهاء)

704

چکیده :

عبدالبهاء ، دومین رهبر بهائیان ، یکی از مهمترین شخصیتهای مطرح در آیین بهائی است . او فرزند میرزا حسین علی نوری (بهاء الله ) است که بعد ازوی رهبری بهائیان را به عهده گرفت. بهائیان تا کنون در باره او کتابها و جزوه ها و مقالات و نوشته های زیادی را منتشر کرده اند و همچنان آثار زیادی را هم در جزوه های مکتوب و هم در حوزه های هنری و نمایشی در باره او ساخته اند و برنامه های زیادی را برای بزرگداشت وی بر پا می کنند .
در سالهای اخیر بهائیان تلاش کردند تا برای صدمین سالگرد فوت او برنامه های تیلیغی مختلفی را برگزار کنند و در خلال آن وجهه ای خوب و زیبا برای او و برای آیین بهائی برای مردم دنیا بسازند .همچنین آنان مشغول ساخت یک مقبره بزرگ برای عبدالبهاء در نزدیکی قبر میرزا حسین علی در بندر عکا در شمال اسراییل هستند .
فصلنامه ” بهائی شناسی ” از سال تاسیس در سال 1395 یکی از موضوعات مهمی که طی آن مقالات و گزارشهای گوناگونی را در فصلنامه به خود اختصاص داد ، موضوع های مرتبط با عبدالبهاء بوده اند .
این کتاب شامل مقالات منتشر شده در فصلنامه بهائی شناسی از شماره های 1 تا 23 می باشد .علاوه بر آن مطالب مربوط به بعضی از مقالات که در فصلنامه منتشر نشده اند به صورت پیوست مقاله در این کتاب جای گرفته اند . این کتاب در 360 صفحه توسط نشر گوی ناشر تخصصی پایگاه خبری بهائی پژوهی بمناسبت نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 1402، عرضه شده است .

فهرست مطالب :

– پیشگفتار
– مقدمه
– عبدالبهاء و نظریه علمی آینه ها
– اعتبار سنجی پیشگویی های عبدالبهاء
– عبدالبهاء واضع تعالیم جدید
– خود محوری عبدالبهاء در اجرای احکام
– چالش رهبری در جامعه بهائی پس از مرگ عبدالبهاء
– ” رساله مدنیه ” عبدالبهاء در ترازوی نقد
– نقد و باز خوانی کتاب الواح وصایا
– مفاوضات در ترازوی نقد ، قسمت اول
– مفاوضات در ترازوی نقد ، قسمت دوم
– مفاوضات در ترازوی نقد ، قسمت سوم

نام کتاب: 
کتاب ع ع – مجموعه مقالات پیرامون عیاس افندی ( عبدالبهاء)
سال نشر: 
1402
نام نویسنده: 
مریم آگاه
ناشر: 
انتشارات گوی – بهائی شناسی
محل نشر: 
تهران

نظرات بسته شده است.