انتشار «پیامبر ما»، دفتر دوم از مجموعه «زمان و منتظران»

0 522

طرحواره «زمان و منتظران»، در پاسخ به یک نیاز پدید آمده است: بیان امروزین باورهای بنیادین… البته با ایده و طرحی نو و در شکل داستان‌گونه یا به شکل گفتمانی بین جوانان و دانشگاهیان.

مباحث اعتقادی در طول قرن‌ها و سالیان، تغییر نمی‌کند اما متناسب با هر زمان و به بیان ویژه‌ی همان دوران نیاز دارد که عالمان در زمان‌های گوناگون تلاش‌هایی در طرح آن مباحث متناسب با زمان خویش، داشته‌اند. موضوعات این طرحواره عبارتست از: خدای ما، پیامبر ما، پیشوای ما، بازگشت ما، آیین ما، جهان ما و رسالت ما…

تلاش نویسندگان این مجموعه بر آن بوده است که با بیانی ساده، روان، داستان‌گونه و گفتگو محور، مباحث مختلف اعتقادی را برای مخاطب جوان مطرح نمایند. هر کتاب شامل چهل موضوع است که مهم‌ترین سرفصل‌های قابل طرح در عنوان کتاب را پوشش دهد.

دفتر دوم از مجموعه «زمان و منتظران»، «پیامبر ما» نام گرفته است… چرا نیازمند راهنما هستیم؟ وحی چیست؟ پیام رسالت و ماموریت پیامبران چه بوده و ویژگی‌های آنان کدام است؟….

آن حضرت دارای ویژگی‌هایی است که هر یک جداگانه معرفی شده است: مهربانی، نرم خویی،غمخواری امت، استقامت، شفیع، شاهد، مبلغ، ساده‌زیست، مذکر، مبشر، نذیر، پناهگاه، داعی و… که هر کدام عنوانی در این کتاب به خود اختصاص داده است. آخرین فراز کتاب «پاداش رسالت» است که نشان می‌دهد اگر بخواهیم شکرگزار نعمت آن پیامبر نور باشیم، چه باید بکنیم و چگونه پاداشی برایش آماده سازیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =