… و من یک منتظرم

0 187

یک شیعه‌ی منتظر، قبل از آن که یک شیعه باشد، یک موحّد مسلمان است و قبل‌تر از آن یک انسان است. یک انسان پدیده‌هایی مثل ظلم و دروغ‌گویی را دوست ندارد و در آرزوی عدالت و راستی است. یک موحّد رؤیای فراگیری یگانه پرستی در جهان و در میان تمام انسان‌ها را در سر دارد و یک مسلمان دوست دارد، پیاده شدن احکام قرآن در زندگی انسان‌ها را نظاره‌گر باشد.

در این میان شیعه علاوه بر آن که سرانجامی نیک برای آینده‌ی جهان متصوّر است و در انتظار آن به سر می‌برد، می‌داند که این سرانجام زیبا، به دست آخرین وصیّ پیامبر خاتم در جهان رقم خواهد خورد. نوید این جهان پر از عدل و داد و زیبایی و راستی، در تعالیم تمامی فرستادگان الاهی نیز به چشم می‌خورد و بانی این ایده‌ی زیبا، خداوند حکیم است. در سوی دیگر شیطان و ایادی‌اش در مقابل این انتظار شیرین، تمام قد ایستاده‌اند و به انکار آن پرداخته‌اند. در این میان، بهائیت در پی انکار این آرمان اصیل انسانی، اسلامی و شیعی بر آمده است. 

شانزدهمین کتاب از سری کتاب‌های بهائی پژوهی، ضمن بررسی نویدهای این فرجام نیکو در میان تعالیم حجّت‌های الاهی، ارزش انتظار این پیروزی آسمانی را به تصویر کشیده است. روایات متعددی که ثواب انتظار فرج در دوران غیبت دوازدهمین پیشوا را بیان کرده‌اند و آن را در ردیف برترین اعمال امّت قرار داده اند، بخش دوم این کتاب را به خود اختصاص داده است. در ادامه‌ی این کتاب بررسی ترفندهای دشمنان این حماسه‌ی جاوید، از جمله بهائیان در دستور کار قرار گرفته است.

 

نام کتاب: 
… و من یک منتظرم
سال نشر: 
1390
تعداد صفحه: 
86
نام نویسنده: 
گروه پژوهش و نگارش بهائی‌پژوهی
ناشر: 
گوی
محل نشر: 
تهران
قطع: 
جیبی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − 3 =