بهش میگن مرغ فاخته!

پرسش

بهش میگن مرغ فاخته!

پاسخ نخست

گویا این پرنده همزمان با اینکه دلش می خواد بقای نسل داشته باشه، حال و حوصلة بچه بزرگ کردن نداره! عوض اینکه مثل باقی پرنده ها لونه درست کنه، از تخم و بعدم جوجه مراقبت کنه، میاد یه تخم شبیه باقی تخم های پرندة صاحب لونه می ذاره قاطی شون.
فاخته ساعت ها لونه پرنده میزبان رو زیر نظر می گیره و وقتی اون رفت دنبال غذا، سریع در عرض چند ثانیه یکی از تخم های اون پرنده بی گناه رو میندازه بیرون و به جاش تخم خودش رو میذاره.
ماجرا وقتی تلخ تر میشه که جوجة فاخته زودتر از بقیة تخم ها به دنیا بیاد. در این صورت بقیه تخم ها رو یکی یکی از لونه میندازه بیرون.
تازه اگه دیرتر هم سر از تخم دربیاره، نمیذاره بقیه جوجه ها غذا بخورن و حتی ممکنه بزنه اون بیچاره ها رو بکشه. یعنی صد رحمت به زندگی انگلیِ زالو!
می دونستین بعضی از فرقه ها هم مثل مرغ فاخته ان؟! خودشون حکومتی ندارن اما اعضاشون توی بیشتر کشورها پخش می شن… بدون تبعیت از قوانین کشورها از امکاناتشون در جهت منافع استفاده می کنن و منتظر روزی می مونن که سر از تخم بیرون بیارن و آشیونه رو صاحب بشن.
اول با اسم اقلیت کارشون رو شروع می کنن و تظاهر می کنن ادعایی ندارن و مثل بقیه مردم، یه مشت شهروند ساده ان که فقط می خوان بهشون ظلم نشه.
بعد، از قوانین سرپیچی می کنن و لگد می زنن به هر حاکمیتی که توی کشور برقراره. و مردم اون کشور وقتی به خودشون میان که می بینن یه عده از بچه های خودشون هم قربانی طرز فکر اون فرقه شدن و تخم ها از لونه افتادن پایین…
مثال بارزش فرقه ای که صدای رضاخان پهلوی رو هم درآورد! یه روز که کشور تعطیل رسمی بود، رضا خان متوجه شد از مدرسة بغلی صدا میاد. از دور و بریاش علت رو پرسید و بو برد که این مدرسه از مدارس تربیت ویژة بهائیته، که طبق دستورالعمل آموزش و پرورش عمل نمی کنن و تعطیلات خودشونو دارن. رضاخان اخطار داد که اگه یه بار دیگه تکرار کردن، مدرسه رو ببندین و تأکید کرد که نمیشه توی یه مملکت دو نظام باشه چون باعث تفرقه میشه! آخرم به دلیل تکرار لجبازی، مدارس تربیت به دستور رضا خان تعطیل شدن! (1)
خیلی هم دور از منطق نیست. بهائیت یه تشکیلات مخوف و مافیایی داره که هم اخبار و اطلاعات رو از حلقه های پایینتر به رأس می رسونه، هم حکم و دستور و قانون رو از بالا به پایین ابلاغ می کنه… و این یعنی یه خطر سیاسی که اروپا و آسیا و شرق و غرب و با دین و بی دین نمیشناسه! جالبه بدونیم بعضی از پرنده ها میتونن تخم فاخته رو تشخیص بدن و با یه لگد میندازنش بیرون.
کاری که خیلی از کشورها با تشکیلات بهائی کردن. مثلا مالزی و یمن فعالیت این تشکیلات رو ممنوع اعلام کردن و اونا رو از کشورشون انداختن بیرون! (2) حالا که می دونیم فاخته چه موجودیه، اگه ببینیم تخمش از اون بالا می افته پایین، آه از نهادمون برمیاد و پرنده میزبان رو به بی رحمی متهم می کنیم یا بهش حق می دیم؟؟ چرا به کشورهایی که تخم های فاخته رو شناسایی می کنن، حق ندیم؟!

پاورقی:
1-مدارس تربیت با پیگیری و اصرار شوقی افتدی رهبر بهائیان در ایران شکل گرفت. اما رضاخان با اخطارهای پی در پی نهایتا آن را غیر قانونی و مخالف حکومت اعلام کرد.صفر تا صد ماجرای دستور تعطیلی مدارس تربیت در مقاله سایت بهائی پژوهی خواندنی و در دسترس هست.
2-وزارت کشور مالزی توزیع کتاب های بهائیان را مخالف صلح عمومی اعلام کرد و بهائیان را از تبلیغ و رسمیت گرفتن اجتماعی در کشورش منع ساخت. دولت یمن نیز در سال 2020 با اخراج اعضای تشکیلات بیت العدل در یمن ، هر گونه عضویت در این تشکیلات و تبلیغ را غیر قانونی اعلام کرد.