گزارش ها حاکی از بی توجهی بهائیان امریکا نسبت به کلاسهای روحی است

0 506

در اجلاس اخیر کانونشن ملی امریکا، بیل دیویس ،مشاور قاره ای پیشین و عضو فعلی دارالتبلیغ بین المللی بهائیان ، خطاب به نمایندگان حاضر در اجلاس تلاش کرد تا توجه آنها را از دیدگاه محفل ملّی – که در گزارش سالانه منعکس شده بود – منحرف کند . گزارش سالانه، ارزیابی صادقانه ای از وضعیت جوامع بهائی امریکا داشت که عمیقا از کتابهای روحی و کلاسهای آن مایوس و دلزده بودند . ولی آقای دیویس در گفتار خود، به بخشی از پیام بیت العدل اشاره کرد که به بهائیان دستور میدهد : ” در این مسیر بمانید و به آن ادامه دهید ! ” .

بیل دیویس در اواخر صحبت خود می گوید: ما دوست نداریم خودمان را مشاهده کنیم در حالی که دکمه برگشت را فشار داده ایم ، و دوباره درباره برنامه های آموزشی و کتابهای روحی بحث و مجادله می کنیم

این عبارات به من می فهماند که اختلاف نظر جدی درباره دوره ادامه اجرای کلاسهای روحی و برنامه و مواد آموزشی آن وجود دارد و ظاهرا مخالفت با آنها قوی است .  در حالی که محفل ملی بهائیان امریکا برخورد و اصلاح با کتابها و کلاس های روحی و مواد آموزشی آن را ، برای خود همچون مبل تخت خواب شو، ساده و راحت تصور می کرد، بیت العدل آنرا همچون کامیون آجر روی سر آنها خالی کرد !! سپس یکی از اعضای دارالتبلیغ بین المللی را برای نظارت و تحمیل دیدگاه خود ، در کانونشن ملی، به امریکا فرستاد و دیگر اینکه بخشهایی از گزارش سالانه محفل ملی به کانونشن را حذف، و عبارات مورد نظر بیت العدل را در آن گنجاند !

{ بزودی ترجمه کامل این گزارش جالب به نظر خوانندگان عزیز سایت می رسد. }

بهائی رنتس 14 مه 2008          

منبع   www.bahairants.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − هفت =