نقد برنامه‌ی عباس امانت در صدای آمریکا در مورد بابیت

0 637

آیا سید علی محمد باب یک مصلح مذهبی بود؟ در برنامه “صفحه آخر” در صدای آمریکا در تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۹۱ آقای عباس امانت، مهمان برنامه آقای فلاحتی بود. ایشان سعی داشتند نهضت بابیه را یک نهضت اعتراضی در برابر خشک اندیشان شریعتمدار معرفی کنند. آیا سید علی محمد باب یک قهرمان انقلابی در برابر حکومت زمان خود به شمار می رود؟ مسئله اعترافات سید علی محمد باب چیست؟ آیا دولت های خارجی در آزادی سید علی محمد باب نقشی داشتند؟ نظر آقای طباطبایی درباره این مسائل در این ویدئو ببینید.
آیا بابیّه یک نهضت اعتراضی بود؟
http://media.tabatabaie.net/video/967/
نقد برنامه‌ی عباس امانت در صدای آمریکا در مورد بهابیت
پرسش هایی درباره بهائیّت، بخش سوم “پاسخ به چند پرسش در شناخت بهائیّت ” عنوان دومین مصاحبه آقای فلاحتی با آقای دکتر عباس امانت در برنامه “صفحه آخر” در صدای آمریکا بود. آیا حسینعلی بهاء تحصیل علم نکرده بود؟ درباره نثر و نظم حسینعلی بهاء ، آیا تغییر شرایط زندگی انسان ها نیاز به پیامبر جدید و تجدید دیانت را به همراه دارد؟ آیا ادیان وابسته به شرایط اجتماعی هستند؟ نمونه هایی از احکام در دیانت بهایی، چرا میرزا حسینعلی بهاء و پیروانش دست به ترور زده اند؟ شکسته شدن خاتمیّت پیامبر اسلام ص توسط بهاییت، اختلاف آیین باب و آیین بهاء در چه حدی بوده است؟ اختلاف حسینعلی بهاء با برادرش میرزا یحیی که جانشین علیمحمد باب معرفی شده بود بر سر چه مسائلی بوده است؟ درباره پیشگویی های که هیچ گاه تحقق نیافت، مسئله دخالت نکردن بهایی ها در سیاست، دخالت سفیر روسیه تزاری در آزادی حسینعلی بهاء. در این ویدئونظر آقای طباطبایی را درباره این مسائل ببینید.
پرسش هایی درباره بهائیّت، بخش اول
http://media.tabatabaie.net/video/972/
پرسش هایی درباره بهائیّت، بخش دوم
http://media.tabatabaie.net/video/973/
پرسش هایی درباره بهائیّت، بخش سوم
http://media.tabatabaie.net/video/974
لینک سه بخش به صورت یک جا در یوتیوب:
پرسشهایی درباره خرافات بهاییت – مصطفی حسینی طباطبایی …
مطالعه آنلاین کتاب انسان عاقل، مرجع زدودن خرافات و جهل از اندیشه https://docs.google. com/viewer?‎‎http://www.aqeedeh.com/book_files/view/ensane-aqel-PDF.pd
www.youtube.com/watch?v=AcBHM0I28kA
دو ویدئوی دیگر
در مورد بهایی گری کتاب ها و آثار مختلفی منتشر شده است. پیش از این آقای طباطبایی کتاب “ماجرای باب و بهاء” را در این باره نوشته است که در قسمت کتابخانه همین سایت در دسترس علاقمندان قرار دارد. در ویدئو حاضر ایشان به صورت خلاصه مطالبی در اینباره ارائه می کند.
در نقد “بهاییت” (قسمت اول)
http://media.tabatabaie.net/video/862
در نقد “بهاییت” (قسمت دوم)
http://media.tabatabaie.net/video/863

نویسنده: مصطفی طباطبایی

منبع:http://media.tabatabaie.net/video/862

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 10 =