حذف صفحه منتقد بهائیت از ویکی پدیا

0 482

فعالان فرقه ضاله بهاییت در سال‌های اخیر به طور جدی در فضای اینترنت و وب فارسی فعال شده‌اند و به دنبال مقابله با اندیشه‌های ناب شیعی هستند؛ مساله‌ای که حتی به سایت‌های اینترنتی جهانی هم نفوذ کرده و تحت عنوان آزادی گردش اطلاعات، اقدام به حذف آثار محققان و اندیشمندان دینی می‌کنند.
به گزارش رجانیوز، دانش‌نامه آنلاین «ویکی پدیا» که به ادعای صاحبانش به معرفی مشاهیر جهان فارغ از هر کشور، قوم،‌نژاد، مذهب و شغل می‌پردازد، هر از گاهی به حذف یکی از چهره‌های معرفی شده خویش مبادرت می‌ورزد. اخیرا هم این پایگاه در اقدامی سوال برانگیز، پیشنهاد حذف سریع زندگینامه نویسنده و اندیشمند مشهور ایرانی مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین «استاد علی ابوالحسنی (منذر)» را به نظرخواهی گذاشت و بلافاصله نیز آن صفحه را حذف کرد.
استاد منذر در طول حیات کوتاه اما پربار خویش به افشای دسایس استعمار و صهیونیسم و ایادی داخلی و خارجی و آشکار و نهان آن‌ها اعم از فراماسونری، وهابیت، بهائیت، کسروی مآبی، صوفیگری و درویش بازی در تاریخ ایران وجهان پرداخته و از این طریق با ارتقاء سطح آگاهی و بصیرت خوانندگان، ضربات جبران ناپذیری را بر پیکر نظام سلطه وارد آورده است. به نظر می‌رسد این مساله سبب شده تا برخی از فعالان بهایی در اینترنت اقدام به این کار کنند.
در نظرخواهی ویکی پدیا افراد معدودی بدون ذکر دلیل علمی و عقلانی خواستار حذف مطلب مربوط به استاد فقید شده‌اند. جالب آنکه نظرات مستدل مخالفان برای عدم حذف این صفحه، با خط زدن از سوی ویکی‌پدیا روبرو شده است. (برای دیدن نظرات موافقان و مخالفان با حذف صفحه استاد فقید، به آخر مقاله رجوع فرمایید)
باید از مدیران بخش فارسی ویکی پدیا پرسید که به چه منظوری استاد منذر را با آن سوابقِ علمی و اندیشه‌ای گسترده، برای گزینه حذف برگزیده است؟ و باز باید از این افراد که داعیه گردش آزاد اطلاعات دارند پرسید که آیا هر سخن منطقی و عالمانه‌ای را صرفاً به دلیل عدم تناسب با علاقه‌مندی‌های سیاسی خود حذف می‌کنند؟ البته وقتی افرادی مانند «جادی» که از کابران شناخته شده مخالف جمهوری اسلامی ایران در فضای وب، یکی از مدیران بخش فارسی این دایره‌المعارف آنلاین باشد، اینگونه اقدامات اصلا بعید نیست.
رویکرد و عملکرد ویکی پدیا شباهت زیادی با رویکرد احزاب سیاسی در کشورهای غربی دارد که وقتی منافع شخصی و حزبیشان به خطر می‌افتد، حتی با یک سخن منطقی یا یک چهره موجه و ملی هم به مخالفت می‌پردازند. این مساله زمانی جالب‌تر می‌شود که شنیده شده ویکی پدیا درنظر دارد تا در اقدامات بعدی خویش، حذف زندگینامه نظریه‌پردازان معاصر مانند آقایان دکتر محمدحسین رجبی و دکتر موسی نجفی را نیز در دستورکار قرار دهد.
ظاهرا در آینده نزدیک باید شاهد حذف صفحه مربوط به سایر اندیشمندان مستقل همچون آقایان موسی حقانی، سیدمصطفی تقوی، سیروس سعدوندیان، دکتر کریم مجتهدی، دکتر علی اکبر ولایتی، پرویز امینی و ده‌ها و صد‌ها اندیشمند دیگر نیز باشیم؛ تنها به این دلیل که رویکرد و نظرات سیاسی این افراد به مذاق طبع غربگرایانه مدیران بخش فارسی ویکی‌پدیا خوش نمی‌آید.
چرا «ویکی پدیا»، کاملا در دفاع از بهائی هاست؟
ایجاد مقر فعالان بهایتت در سرزمین‌های اشغالی (موسوم به بیت‌العدل) و ارتباطات گسترده سران آن با مقامات رژیم صهیونیستی را می‌توان یکی از دلایل مهم در زمینه اقدامات ضدایرانی ویکی‌پدیا و تلاش برای حذف اثر افرادی که در این زمینه روشنگری کرده‌اند، دانست. بنا بر گزارش بی‌بی‌سی عربی، ویکی پدیا به دقت از سوی صهیونیست‌ها رصد می‌شود و در میان آن‌ها یکی از منابع پایه چمع آوری اطلاعات به شمار می‌رود. از این رو اخیرا دو سازمان یهودی تصمیم گرفته‌اند تا دوره‌های آموزشی ویژه‌ای را با هدف حفظ و توسعه اطلاعات موجود در ویکی پدیا آغاز کنند.
بی‌بی‌سی می‌افزاید: یکی از سازمان‌های طراح این اقدام «یسراییل شلی» است که اهتمام ویژه‌ای به مسایل یهود و صهیونیسم دارد. این سازمان برای ده‌ها تن از نویسندگان اسراییلی دوره آموزشی، افزایش داده‌های ویکی پدیا با حفظ منافع اسراییل، برگزار کرده است.
«ایلت شاکید»، یکی از اعضای سازکان صهیونیستی یسراییل شلی و طراحان دروه آموزشی داده‌پردازی در ویکی پدیا در مصاحبه با بی‌بی سی گفته است: اکثر آنچه در ویکی پدیا در مورد اسراییل نوشته می‌شود، مبتنی بر نظریات راست گرایان در اسراییل نیست.
گفتنی است تعدادی از موسسه‌های کمک کننده به ویکی پدیا یا موسسه‌های صهیونیستی می‌باشند و یا توسط افرادی یهودی بنیان گذاری شده‌اند. موسسه «اوپن سوسایتی» یا‌‌ همان «بنیاد سوروس» بنیادی است که در راستای گسترش دموکراسی، حقوق بشر، جامعه مدنی و حکومت قانون را مهم‌ترین اهداف خود برمی شمارند. «بنیاد می‌چل کی‌پور» که متعلق به فردی یهودی است و بنیاد خانوادگی آرلین و آرنولد گلداستاینکه سابقه کمک به امور مربوط به اسراییل را دارد، از دیگر حامیان مالی ویکی پدیا است. بنیاد اسلوان نیز توسط برخی منابع بنیادی صهیونیستی شناخته شده، اداره می‌شود.
***************************
ویکی‌پدیا:نظرخواهی برای حذف/علی ابوالحسنی
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
< ویکی‌پدیا:نظرخواهی برای حذف
پرش به: ناوبری، جستجو
آدرس صفحه در ویکی پدیا:
http://fa.wikipedia.org/wiki
بحثی که در ادامه می‌آید، در راستای پیشنهاد مطرح‌شده برای حذف مقالهٔ زیر صورت گرفته‌است. لطفاً در آن تغییری ایجاد نکنید. موارد دیگر را می‌توانید در صفحهٔ بحث مقاله و یا برای رسیدگی مجدد، در تابلوی اعلانات مدیران مطرح نمایید. در هر صورت، ویرایش دیگری برروی این صفحه انجام ندهید.
نتیجهٔ بحث چنین بود:
مقاله حذف شد ▬ حجت/بحث ‏۱۹ دسامبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۳:۱۳ (UTC)
علی ابوالحسنی
(نمایش در نبح)
رأی‌گیری اکثریت نیست! اگر به اینجا آمده‌اید چون کسی از شما خواسته‌است، یا پیامی را در وب‌گاهی مشاهده کرده‌اید، لطفاً توجه کنید که این یک رأی‌گیری بر مبنای اکثریت نیست، بلکه بحثی بین مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیاست. ویکی‌پدیا در رابطه با محتوای دانشنامه سیاست‌ها و رهنمود‌هایی دارد و اجماع بر اساس وزن و درستی استدلال‌ها سنجیده می‌شود، نه با شمارش آراء.
با این وجود از مشارکت و بیان دیدگاهتان استقبال می‌شود. نسبت به دیگران حسن ظن داشته باشید و نوشته‌های خود را با افزودن چهار مدّک (~~~~) امضا کنید.
سرشناسی. کاربر برچسب حذف سریع را پاک می‌کند. Taranet (بحث) ‏۶ اکتبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۶:۱۲ (UTC)
حذف شود. کتاب سرشناس یا اثر بزرگی نیافریده‌اند و منابع نیز اعتبار کافی ندارند. خدایشان بیامرزاد، اما در این گرانی با آن همه کتاب و مقاله تنها کاغذ هدر داده‌اند! — نوژن (بحث) ‏۸ اکتبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۴:۳۴ (UTC)
بماند. پیشنهاد می‌کنم جستجویی در [۱]داشته باشید در ضمن [۲] را ببینید.Vatan021 (بحث) ‏۸ اکتبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۷:۱۷ (UTC)
حذف شود.منظور از سرشناسی شهرت یا آوازه یا اهمیت نیست، بلکه منظور آن است که موضوع مورد نظر ارزش اشاره شدن داشته باشد، یا درخور توجه باشد. به اعتقاد من چنین نیست. رهنمود سرشناسی در مقاله درج و اثبات نشده‌است. Fjalili talk پرانرژی باشید… ‏۱۵ اکتبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۱۲ (UTC)
حذف شود. به دلایلی که دوستان در بالا اشاره کرده‌اند موضوع ارزش دانشنامه‌ای ندارد و سرشناسی را نیز دارا نیست پاناروما گفتمان ‏۱۷ اکتبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۴۲ (UTC)
حذف شود. سرشناسی ندارند. – fajr18 « گفتگو » ‏۱۷ اکتبر ۲۰۱۲، ساعت ۲۱:۰۴ (UTC)
بماند. در شرایط سرشناسی صدق می‌کند
سرشناسی دارد با یک جستجو در گوگل و مشاهده صفحه پژوهشگاه علوم انسانی سرشناسی ثابت می‌شود Shobair2012 (بحث) ‏۱۸ اکتبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۷:۴۴ (UTC)
به جای حملهٔ شخصی، دلایل ماندن را ارایه کنید. مدیری که جمع بندی می‌کند فقط به سیاست‌های ویکی‌پدیا توجه می‌کند.–Taranet (بحث) ‏۵ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۰۷ (UTC)
بماند. بنده این شخص را با توجه به تعداد نتایج حاصل از سرچ (۲۹۱۰۰) در گوگل و بررسی بعضی آن‌ها که از موارد مورد تخصصم هستند و تطابقشان با معیارهای فکری برخی اساتید حوزوی و دانشگاهی مورد تایید مد نظر دارم. Esmaeili1988 (بحث) ‏۱۸ اکتبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۸:۱۴ (UTC)
رای توسط حساب زاپاس داده شده ▬ حجت/بحث ‏۱۱ دسامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۲:۱۴ (UTC)
بماند. متاسفانه با بعضی موضوعات بی مهری می‌شود یکیش همین موضوعات و شخصیتهای دینیه، و بعضی موضوعات هم به وفور و بی جهت سرشناسند مثل مانکن‌ها، خاننده‌های کاباره‌ای و … . یکی از سیاستهای توسعه ویکی کیفیه و مهم و یکیش هم خوب کمییه پس چطور می‌خواهیم مقالات با کیفیت و متعدد داشته باشیم در صورتیکه از جمله مقالات و نویسندگان دینی را بی جهت حذف کنیم و متاسفانه بدون شناخت کافی تلاشهای اونها کاغذ خراب کردن تلقی بشه؟ اگر کسی کمی با مطالعات دینی سروکار داشته باشه می دونه «منذر» به اندازه کافی سرشناسه. اینها رو با توجه به مقداری تجربه در این خصوص می گم مقالات مشابهی که نامزد حذف شدند و با صرف بحثهایی آخرش ماندن که برای بیشترشون بجای آن موقتا برچسب سرشناسی یا بهبود منبع و … کافی بوده. — Hamedvahid (بحث) ‏۲۸ اکتبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۸:۲۷ (UTC)
بماند. ایشان در نویسندگی و پژوهش حرف اول را می‌زدند و منابع بکر و دسته اولی داشتند. همچنین از مطالب ایشان در کتب درسی دوره سوم راهنمایی و هزاران مقاله استفاده شده‌است چگونه فاقد ارزش و اعتبار باشد؟ روحشان شاد.
رای توسط کاربری که به سامانه وارد نشده ▬ حجت/بحث ‏۱۱ دسامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۱:۵۴ (UTC)
بماند. برای سرشناسی ایشان همین نظرات مراجع که در رابطه با ایشون در لینک زیر مشاهده میکنین کفایت میکنه http://almonzer.blogfa.com/post/96. Srf1368 (بحث) ‏۳۰ اکتبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۱۰ (UTC)
بماند. تعداد کنگره‌ها و بزرگداشت‌هایی که فقط در چند ماه اخیر برای ایشان گرفته شده و اساتید برجسته حوزه و دانشگاه و شخصیتهای مطرح سیاسی دینی ادبی اجتماعی در تجلیل از ایشان سخنرانی و پیام داده‌اند آنقدر زیاد و کم نظیر است که پیشنهاد حذف و استدلال توهین آمیز آن واقعا مضحک می‌نماید. پیشنهاد می‌کنم عبارات توهین آمیز ( … کاغذ هدر داده‌اند ) و امثال آن و نظرات حاوی آنها حذف شود زیرا سبک اعتراضی توهین آمیز است. ذیلا فقط به عنوان نمونه عنوان و پیوند تعدادی از اخبار رسمی مربوط به ایشان ذکر می‌گردد و از درخواست کنندگان حذف می‌خواهیم فقط به تعداد انگشتانشان شخصیت ایرانی که در این حد سرشناس و مفید باشند به همین شکل مستند معرفی کنند :
۱. منذر انصاف تاریخی داشت/ تعهد علمی ابولحسنی ناشی از دین او بود | خبرگزاری فارس – ۱۸۱ روز پیش
۲. بزرگداشت علی ابوالحسنی و رونمایی از شرح نهج‌البلاغه آیت‌الله جوادی آملی | خبرگزاری فارس – ۱۸۲ روز پیش
۳. کار بزرگ مرحوم ابوالحسنی بازنگاری تاریخ معاصر ایران بود | خبرگزاری فارس – ۱۹۶ روز پیش
۴.منذر در مواجهه صریح با کژتابی‌ها منصف بود/ منذر تشیع فردوسی را اثبات کرد | خبرگزاری فارس – ۱۹۶ روز پیش
۵. کشف حلقه‌های مفقوده تاریخ از ارکان تاریخ‌نگاری منذر بود | خبرگزاری فارس – ۱۹۶ روز پیش
۶.دلایل سیاه‌پوشی در سوگ ائمه(ع) توسط مرحوم منذر تبیین شد | خبرگزاری فارس – ۱۹۶ روز پیش
۷. بزرگداشت بیدارگر بصیر/ مرحوم ابوالحسنی در تاریخ‌نگاری منصف بود | خبرگزاری مهر – ۱۹۷ روز پیش
۸.بزرگداشت بیدارگر بصیر/ کار بزرگ مرحوم ابوالحسنی بازنگری و بازنگاری تاریخ معاصر ایران بود | خبرگزاری مهر – ۱۹۷ روز پیش
۹. بزرگداشت مرحوم ابوالحسنی(منذر) در مؤسسه امام(ره) | خبر آنلاین – ۱۹۷ روز پیش
۱۰. بزرگداشت مرحوم ابوالحسنی(منذر) در مؤسسه امام(ره) برگزار می‌شود | خبرگزاری مهر – ۱۹۷ روز پیش
۱۱.بزرگداشت مقام علمی حجت‌الاسلام منذر برگزار شد | خبرگزاری فارس – ۱۹۷ روز پیش
۱۲. بزرگداشت مرحوم منذر در مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود | خبرگزاری مهر – ۱۹۷ روز پیش
۱۳.در گفتگو با مهر عنوان شد؛ ابوالحسنی اندیشمندی غیرتمند بود/ منذر فهم تاریخ داشت | خبرگزاری مهر – ۲۴۲ روز پیش
۱۴. محمد رجبی عنوان کرد؛ مرحوم منذر کاستیهای تحقیقات مورخان بزرگ معاصر را مشخص کرد | خبرگزاری مهر – ۲۴۲ روز پیش
۱۵.ولایتی در گفتگو با مهر: تمرکز منذر بر مشروطه مشروعه بود/آثار ابوالحسنی متعدد و محققانه‌است | خبرگزاری مهر – ۲۴۳ روز پیش
۱۶.محرمی با مهر عنوان کرد؛ ابوالحسنی پاسدار حریم شریعت و تشیع بود | خبرگزاری مهر – ۲۴۳ روز پیش
۱۷.موسی حقانی در گفتگو بامهر: ابوالحسنی از بنیانگذاران مکتب تاریخ نگاری اصیل بعد از انقلاب است | خبرگزاری مهر – ۲۴۴ روز پیش
۱۸.مرحوم ابوالحسنی راه جدیدی در شناساندن تاریخ معاصر به جوانان باز کرد | خبرگزاری مهر – ۲۴۵ روز پیش
۱۹. رجبی دوانی درگفتگو بامهر: مرحوم ابوالحسنی به کشف زوایای پنهان شخصیتهای تاریخی رسیده بود | خبرگزاری مهر – ۲۴۵ روز پیش
۲۰.سنگری در گفتگو با مهر: مرحوم ابوالحسنی به سؤال‌های جدی زمان خودش پرداخت | خبرگزاری مهر – ۲۴۵ روز پیش
۲۱.رشاد: “ابوالحسنی” دانشمندی دلسوز و وظیفه‌شناس بود | خبرگزاری مهر – ۲۴۶ روز پیش
۲۲.داوری اردکانی: عالم “تعلق خاطر” دارد/”ابوالحسنی” به اسلام تعلق خاطر داشت | خبرگزاری مهر – ۲۴۶ روز پیش
۲۳.ولایتی فردا از مرحوم ابوالحسنی می‌گوید | خبرگزاری مهر – ۲۴۷ روز پیش
۲۴.مراسم نکوداشت مرحوم ابوالحسنی برگزار می‌شود | خبرگزاری مهر – ۲۴۸ روز پیش
۲۵. مراسم ترحیم حجت‌الاسلام ابوالحسنی فردا برگزار می‌شود | خبرگزاری مهر – ۲۴۹ روز پیش
۲۶.در گفتگو با مهر عنوان شد: حجت‌الاسلام ابوالحسنی درگذشت/ جزئیات دقیق درگذشت و مراسم تشییع | خبرگزاری مهر – ۲۵۱ روز پیش
۲۷.گزارش مهر؛ مرحوم منذر در ستیز با بهایت سابقه طولانی علمی و عملی داشت | خبرگزاری مهر – ۲۵۱ روز پیش
۱۴saleh (بحث) ‏۳۱ اکتبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۰:۵۱ (UTC)
رای توسط حساب زاپاس داده شده ▬ حجت/بحث ‏۱۱ دسامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۲:۱۴ (UTC)
Pictogram voting comment.svg توضیح: آی‌پی‌ها و علاوه بر آن کاربرانی که ویرایش حد نصاب ندارند طبق مقررات حق رای ندارند و رای آنها منتفی گردید. — Hamedvahid (بحث) ‏۱ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۹:۰۱ (UTC)
بماند. ملاک سرشناسی چیست!؟ اینکه ما عقیده یا طرز فکری را ارزشمند ندانیم آیا باعث عدم سرشناسی می‌شود!؟ ایشان به اندازه کافی در میان علمای شیعه سرشناس هستند! چه برخی خوششان بیاید یا نیاید! البته در مورد موضوع‌های مشابه از جمله علامه حسن‌زاده آملی هم با توجه به گستردگی تخصص‌های ایشان در علوم مختلف ، اینچنین بی‌مهری‌هایی به وضوح قابل مشاهده‌است. محسن مقدس زاده ۩ گفتگو ۩ شنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۱، ساعت IRST) ۷:۲۲)
با درود، دوست عزیز فراموش نکنید که ویکی فا قوانینی دارد که قوانین آن و همچنین مقالات بر اثر اجماع و با در نظر گرفتن ویکی‌پدیا اصلی شکل گرفته‌است. سرشناسی در ویکی با تعاریف عام آن متفاوت است و باید معیارهای تعیین شده در این رهنمود را پوشش دهد، از طرفی اثبات پذیری در هر مقاله مهمترین اصل ویکی است. در خیلی از موارد اگر مقاله‌ای پیشنهاد حذف می‌شود به دلیل این است که نویسنده مقاله در اثبات پذیری مطالب آن کوتاهی کرده‌است و مقصر پیشنهاد دهنده گان نیستند. بنابراین اگر کسی واقعاً سرشناسی فردی نزدش اثبات شده‌است باید در اثبات آن در مقاله بکوشد و با لینکها و یا ذکر منابع معتبر آن را نشان کند. در این صورت هیچ یک از ویکی نویسان اصراری به حذف هیچ مطلب اثبات شده نداشته و از آن استقبال می‌کنند. Fjalili talk پرانرژی باشید… ‏۱۰ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۰۳ (UTC)
Pictogram voting comment.svg توضیح: در رابطه با نظر کاربر ۱۴ ساله یا ۱۴saleh عرض می کنم خبرگزاری مهر یا فارس نمی تواند برای اثبات سرشناسی آن مرحوم تعین کننده باشند چون در حکم منبع اولیه هستند. اینگونه منابع به آنگونه اشخاص مرتبأ cite می کنند تا در موتور های جستجوگر بیشترنمایان شوند.–Anvar11 گفتگو ‏۱۷ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۴:۳۰ (UTC)
بماند. از ارجاعات بسیاری که به ایشان در کتب و مقالات صورت گرفته مشخص است که چهره ای تاثیر گذار بوده است مهدی یار ۱۵۱.۲۳۸.۲۳.۲۰۰ ‏۱۹ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۷:۳۹ (UTC)
رای توسط کاربری که به سامانه وارد نشده ▬ حجت/بحث ‏۱۱ دسامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۱:۵۵ (UTC)
حذف شود.سرشناسی ندارد. با رانت‌های حوزوی کتاب و مقاله چاپ کردن تنها هدر دادن کاغذی است که می‌توانست برای روزنامه‌ها به کار رود. — نوژن (بحث) ‏۱۴ دسامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۹:۴۴ (UTC)
جناب نوژن گرامی! یکبار بالابالا نظر شریفت را نوشته ای، مگر مفتش یا نماینده دادگاهی و … و یعنی نمی دانی روزنامه را برای شیشه پاک کردن و … اختراع کرده اند. — Hamedvahid (بحث) ‏۱۴ دسامبر ۲۰۱۲، ساعت ۲۲:۰۶ (UTC)
ببینید کاربر Hamedvahid، مهم نیست من فراموش کرده‌ام دو ماه پیش چه رایی داده‌ام، مهم این است که به عنوان کاربر دانشنامه به دیگر کاربران احترام گذاشت. — نوژن (بحث) ‏۱۴ دسامبر ۲۰۱۲، ساعت ۲۲:۱۳ (UTC)
در جایی فرموده بوده ای مقالات دینی شوربختانه عوامانه نوشته می شود[۳]. بعرضت عارضم که هیچ نشده همین برداشت تو از این مقاله (تالیف با رانت خواری) متاسفانه خود مصداق نگاه عامیانه به موضوع هست یعنی چیزی که در دهان بعضی عوام منتقد یا … می چرخد را بر زبان جاری کردن، و خود این نگاه بدون دلیل موردی نگاهی عوامانه هست، نگاه عامیانه مخصوص افراد غیر تحصیل کرده نیست آنها عوام عامند تحصیل کرده ها گاهی عوام خاصند. احترام گذاشتن فقط به دیگر کاربران برای ملاحظه‌کاری هنر نیست، باید به افراد مورد بحث در دانشنامه، بلکه همه انسانها و البته همه موجودات احترام گذاشت. — Hamedvahid (بحث) ‏۱۵ دسامبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۴۵ (UTC)
حذف شود. ضمن ادای احترام به ایشان و همه کاربران به نظر من به عنوان مورخ و محقق (چیزی که در لید مقاله آمده) به هیچ‌وجه سرشناسی ندارند. به عنوان روحانی شیعه هم با توجه به منابع موجود سرشناس نیستند. تقریبا هر روحانی شیعه غیر مغضوبی که درمی‌گذرد زندگی‌نامه و فهرست آثار و پیام‌های تسلیتی برایش در خبرگزاری‌های مختلف منتشر می‌شود که طبیعتا برای احراز سرشناسی کافی نیست. بامداد (بحث) ‏۱۵ دسامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۰:۱۵ (UTC)
ممنون از اظهارنظر محترمانه شما. نظرتان قابل توجه است. وی حداقل بعنوان یک روحانی دست‌به‌قلم سرشناس است البته نمی دانم اثبات سرشناسی با منابع الحاقی فعلی کافیست یا نه؟ — Hamedvahid (بحث) ‏۱۵ دسامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۲:۳۸ (UTC).

 

منبع:وب سایت خبری رجانیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 11 =