بیت العدل و همجنس گرائی

0 558

حدود یازده ماه قبل (29 خرداد 91 )که سایت بالاترین خبری به باعنوان “رویکرد بهاییان به همجنس گرایان” را تیتر کردو پیام جدید بیت العدل را در مورد همجنس گرایان آورد، خبر از تحولی در تشریع جدیدحکمی در بهائیت توسط بیت العدل داد.

در این پیام که بالاترین عین آن را آورده آمده بود:

“هرگونه تعصب یا انزجار از همجنس گرایان مخالف و مغایر با روح آیین بهایی است. آفزون بر این، بهاییان مامورند که مدافع وحامی مظلومین باشند و از کسانی که حقوق اساسی‌ شان نقض شده با تمام توان دفاع کنند…”

سخن جالب دیگری هم در این پیام آورده شده بود:

“بهاییان باید ناگزیر میان وجوهی از امور اجتماعی که با تعالیم بهایی همخوانی دارد و جنبه‌هایی که با تعالیم بهاییسازگاری ندارد تمایز گذارند. در حالت نخست، بهاییان می‌توانند فعالانه از آن امور اجتماعی حمایت کنند ولی در حالت دوم، نه حمایت می‌کنند و نه مخالفت.”

در همین هنگام عرفان ثابتی در وبلاگش از این تغییر موضع بیت العدل و چرخشش نسبت به مخالفت های قبلی با همجنس گرایان، تقدیر نموده و بعضی کامنت گزاران در صفحه او ذوق زده گفتند به به که بیت العدل همراه مقتضیات زمان شده و حکمش را تغییر داده و موضع درست را انتخاب نموده است.اما در همین صفحه بعضی بهائیان که این حکم را مغایر احکام اصلی کتاب های بهائی مثل اقدس و سخنان شوقی می دیدند اعتراض هائی نوشتند.عرفان ثابتی برای حل این تناقض دست بکار شد و مطالبی نوشت تا کمی از این فشار بکاهد.او حتی تفسیرهای مبلغین بزرگ بهائیت از متون اصلی بهائی را اشتباه خواند و نوشت:

“البته در آثار شوقی افندی و پیام های بیت العدل،رابطه جنسی بین دو همجنس تایید نشده ولی با مقایسه پیام های بیت العدل در دهه های گذشته با پیام های سال های اخیر به نظر می رسد خوشبختانه موضع رسمی جامعه بهایی روزآمد شده و دیگر همجنس گرایان را به مشاور و روان پزشک ارجاع نمی دهند و پذیرفته شده که همجنس گرایی بیماری نیست. حسن بیت العدل همین پویایی ست… “! و در مورد گناه بزرگ لواط هم نوشت: “… غلمان و لواط متفاوتند. جناب اشراق خاوری و آقای دکتر قدیمی این دو را خلط کرده اند. همین طور که می بینی در عین این که لواط نهی شده ولی حضرت بهاالله مجازاتی برای آن تعیین نکرده و این امر را به بیت العدل ارجاع داده اند (در همان لینکی که شما لطف کردی در رساله سوال و جواب است). بیت العدل هم تاکنون نه تنها مجازاتی تعیین نکرده اند بلکه گفته اند دو حالت دارد:

1-به طور کلی باید تعصب و تبعیض علیه همجنسگرایان از میان برود و بهاییان هم موظفند در این راه با تمام توان بکوشند.

2- بهاییان در اموری مثل ازدواج همجنسگرایان بی طرف می مانند”!

عرفان ثابتی با این اظهارات در واقع نا دانسته ریشه دینی بهائیت را بنیان کن نمود.زیرا موضوعی را بهاءالله گناه شمرده و حکم این گناه را به بیت العدل واگذار نموده، اعتراف می کند که بیت العدل تخلف نموده و مجازاتی تعیین ننموده بلکه در این پیام اخیر این گناهکاران را مظلوم خوانده و گفته باید جامعه جهانی بهائیت به دفاع از آنها اقدام نمایند و ضمنا گفته در مورد ازدواج همجنس گرایان جامعه جهانی بهائی ، موضع بیطرفی اتخاذ می نماید و آ را به جوامعی که همجنس گرایان در آنجا زندگی می کنند احاله می دهد …! از آن تاریخ به بعد جامعه بهائی در مورد همجنسگرائی سکوت کرده و دیگر مطلبی منتشر ننموده است.سایت های بهائی مثل نگاه و نقطه نظر هم سکوت پیشه نموده اند زیرا در این منطقه ممنوعه می ترسند چیزی بگویند که یا مخالفت با بیت العدل تلقی شود یا رضایت همجنس گرایان را از موضع جدید بیت العدل مخدوش نماید. این چرخش در موضع بیت العدل در شرایطی که هر روز موضع ادیان ابراهیمی در برابر ازدواج همجنس گرایان حاد تر می شود ، بهائیت و رهبری آن یعنی بیت العدل را به یک حزب سیاسی و قدرت طلب تبدیل نموده است که نمی خواهد آرای هیچ طیفی را از دست بدهد و به موافقان خود به هر قیمت و بهائی بیفزاید.بعید نیست بزودی برای حمایت از سارقان و قاتلان و مجرمان زندانی هم بیت العدل به میدان بیاید و برای این مظلومان هم اشک بریزد و خواستار مهربانی با آنها بشود چنانکه همجنس گرایان را مظلوم خواند و خواست که از حقوق آنها دفاع شود!

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − شش =