توسط محفل ملی بهائیان امریکا برگزار گردید: هشتمین کنفرانس بهائی عرب – امریکایی

0 441

هشتمین کنفرانس بهائی عرب – امریکایی در روزهای 22 تا 25 اگوست 2019 (31مرداد تا 3 شهریور 1398) در اسکوکی ،در نزدیکی معبد بهائی ویلمت، برگزار گردید.

موضوع و تم کنفرانس ” دیدگاه هایی درباره آینده جامعه بشری” تعیین گردیده بود.برنامه های کنفرانس به زبان عربی اجراء شد و برای غیر عرب زبانها،ترجمه همزمان ارائه گردید .

فریدون جواهری عضو پیشین بیت العدل هم به ایراد سخنرانی با موضوع ” صلح جهانی و نقش افراد در تحقق آن ” در کنفرانس پرداخت . ولی کمیته اجرایی کنفرانس ، برای تنوع و غنای بحث ها و بیان دیدگاه ها،از سخنرانانی از پیروان ادیان و کشورهای مختلف دعوت به عمل آورده بود.

به منظور جذابیت بخشیدن به محتوای کنفرانس ،در کنار برنامه رسمی افتتاحیه و قرائت پیام محفل ملی، عمده برنامه ها شامل ارائه موسیقی ، رقص، و غذای عربی و یک” شب فیلم ” عربی بود .

با وجود تبلیغات چند ماهه در میان بهائیان برای ترغیب و تشویق انها و دوستان عرب غیربهائی، جهت حضور در کنفرانس عربی،استقبال بسیار اندکی از کنفرانس به عمل آمد و در مجموع تنها 55 نفر از 7 کشور،بعلاوه امریکا، در برنامه ها شرکت کردند .

از نکات قابل توجه کنفرانس بهائی عرب – امریکایی، رعایت پنهان کاری در ذکر عنوان بهائی در آن است. حتی در لوگو و تابلوی کنفرانس هم عنوان بهائی دیده نمی شود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =